lauantai 1. marraskuuta 2014

Juhlia ja valoja

Nopeesti nää viikot vaan menee. Ja jotenki tää blogikirjottelu ajottuu aina viikonlopulle ku sillon aina tapahtuu jotain jännittävää. No tota, tää nyt ei ehkä oo jännittävää ja oon tästä jo ehkä aikasemmin maininnu, mutta jos joku vielä joskus tulee sanomaan mulle, että saksalaiset on "well-organised" ja "punctual", nii mä sanon että lach mich tot (=naura mut kuoliaaks). En niinku halua valittaa, koska elämä on ihanaa ja tollee, mutta tää stereotypia on ny todistettu maailman väärimmäks. Tai sitte Saksan pohjoispuolelta tulevat näkee asian erilailla ku toisesta suunnasta tulevat.

Tiedä häntä, mutta oli semmoset fuksijuhlat torstaina, jonne oli myyty joku 1500 lippua, mut ihanku se olis tullu jotenki yllärinä että sinne tuli niin paljo ihmisiä. Sinne meni tunnin välein (todellatodella täyteen ahdettu) bussi. Oltiin tokassa satsissa ja ei saatu takkeja narikkaan, koska se oli täynnä. Ei me onneks jonotettu siihen kolmea varttia. Moni muuki asia ärsytti, mutta sitte ku sai vähä janoa sammutettua ja näki paljo tuttuja ja pääs joraamaan nii olihan se ilta iha huippu. Mutta saksalainen järjestelmällisyys on höpöhöpöä.

Eilen oli Hildesheimissa Light-Night-Shopping. Valoshowjuttuja ja kaupat oli myöhään auki. Oli niiiiiiin valtavan nättiä että olin vaa iha pökerryksis koko illan. Laitettiin myös muute saksantaidot vähä koetukselle ku käytiin Subissa syömässä (nimim. en osaa mitään ruokasanastoa saksaks). Sitte samalla ku seuras niitä kaikkia valoja, nii löydettiin iha uusia paikkoja Hildesheimista, joista ei tiedetty ennestään mitään. Ja mentii vahingossa yhteen kenkäkauppaan, josta tein reissun ainaki toisiks parhaan löydön! Ihan täydelliset talvikengät puoleen hintaan. Semmoset "just tämmösiä mä oon ettiny koko elämäni" -kengät. Valoista en selitä enempää, kuvat hoitakoot sen.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti