tiistai 25. marraskuuta 2014

Nice to sweet you

Aattelin kertoa että elämä on taas aika kivaa. Tässä ny oon täällä jauhanu muutamat viime päivät ja ajat siitä kuinka olin kipee ja plaa, mutta se ny määritti mun elämää vähä turhan kauan ja oliha se ny iha perseestä. Olin jossai vaiheessa aika valmis sanomaan että "keep your tunks" ja ottamaan ekan lennon Suomeen. Mut ei tässä ny enää oo ollenkaan semmone olo. Täällä on taas hurjan kivaa.

Täällä järkätään aina kuukauden välein KAB:ja eli KulturAustauschBareja eli CulturExchangeBarseja. Joka kuukausi on sitte eri teemamaa ja joulukuussa on hurraahurraa Suomi! Oltiin sitte eilen suunnittelemassa sitä näiden järjestäjien kanssa. Tulee niiiiiiiin hauskaa. Me tehään ainaki karjalanpiirakoita sinne, salmiakkia koitetaa kans saada tarjolle ja fisushotteja. Ohjelman suhteenki päästiin vauhtiin, vaikka aluks ajateltiin että me keksitä ikinä mitää. Mutta luvassa taitaa olla ainaki eukonkantoa, saappaanheittoa, jotai jääkiekkoon liittyvää, joulupukkia ja spelling competitionia. Ja kuinka ihanaa oli, ku tonne miittinkiin pamahti yks tyyppi, joka on ollu Suomessa vaihdossa ja sillä oli mukanaan uunituoreita kanelipullia. Ooomnomnom. Kardemumma puuttu kylläki, mutta ne oli lämpösiä nii aiva sama.

Tänään mä päätin vähä hemmotella itteeni koska oon säästäny tosi paljon rahaa ku en oo syöny kauheesti mitään. Ostin yhen hajuveden josta oon haaveillu tyylii ekasta viikosta asti. Sit ostin överihintasen Lindtin suklaajoulukalenterin. Lindt on ehkä parasta ja mulla on semmone pikkutyttöolo nyt, että mun tekis iha vähä mieli jo kurkata tonne ekaan luukkuun ja iha vähä maistaa. Ja sitte, fiiiiinally! Mä löysin talvitakin. Meinas jo vähä iskee paniikki ku kyllä se kylmyys vissiin tännekki on tulossa pikkuhiljaa, vaikka vielä on pärjänny ihan hyvin tommosella syystakilla. Ja sitte ostin jo aika paljo joululahjoja, pian alkaa neki oleen kaikki hommattu.



Mä oon niin hurjan ylpee itestäni ku oon vähä kasvanu aikusemmaks tän shoppailun kanssa. Ei siinä, elän edelleen ihan överisti yli varojeni, mutta ainaki musta on tullu vähä harkitsevaisempi. Vaikka mulla meinas tosiaan tulla vähä paniikkia ton talvitakin kanssa, nii en hätäilly. Vaikka olin viime perjantaina ihan erikseen Hannoverissa siks että löytäsin talvitakin ja löysin vaan yhen joka oli "iha jees", mut ei kyl ehkä oikeestaan yhtään lämmin ja tosi kallis. Nyt sit löysin ton täydellisyyden ja vieläpä hyvällä alennuksella. Ja toi hajuvesiki. Pohdin sitä ylikauan ja kävin joku kolme kertaa parin kk:n aikana sitä suihkuttelemassa itteeni ja nyt sitte viimein maltoin sen ostaa. Että enää en oo semmone "mikä tää on, onpa iha kiva, joo mä otan tän" ja sitte kyllästyn viikon päästä...

Ruahahaha.


Jälkimmäisessä kuvassa yritin taiteellisesti kuvata kuinka joulumarkkinat on jo ihan täyttä häkää rakenteilla täällä Hildesheimissaki. Mä oon niin innoissani niistä, että tää ei oo enää normaalia. Ehkä saan tässä seuraavan 25 päivän aikana niistä tarpeekseni niistä. Ja hehkutan vielä sitä Berliiniä! Ylihuomenna mennään, JEE! Mä oon niin valmis rakastumaan siihen kaupunkiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti