perjantai 3. lokakuuta 2014

bloß kein Stress

Kai se on pikkuhiljaa uskottava. Meitsi on Saksassa.

Keskiviikko oli ihan valtavan pitkä päivä, ku ensin ajettiin äitin kans Seinäjoelta Helsinkiin, ja sitte lennoissa meni kans semmonen viis tuntia, ku jouduin venailemaan koneen vaihtoa Köpiksessä pari tuntia, ja sitte vielä meni ainaki tunti, ennenku päästiin Hannoverista Hildesheimiin, huh. Lentokoneessaki oli niin tosi sekavia fiiliksiä ku alko tajuumaan mitä on tullu tehtyä.

Mutta ku päästiin mun uuteen kotiin, niin kaikki oliki tosi hyvin. Kämppä oli paljon paremman näkönen ku kuvissa, ja mun huone on valtava.. ja se parveke.. Kämppis on tosiaanki iha huippu, ja vaikuttaa olevan vähintään yhtä innoissaan mun tulosta tänne ku mä.

Mun lukaali
No keskiviikkohan meni aika pitkälti lähinnä sit vaan ihmettelyyn ja nukkumiseen. Käytiin me mun tuutorin kanssa sitte vielä kaupassa illalla hakemassa vähä välttämättömyyksiä. Ja mä taas yllätyin siitä, kuinka halpaa täällä onkaan Suomeen verrattuna. Paras esimerkki on ehkä se, että 1,5 litran pullo vissyä maksaa 20snt. Sit oli vielä aika paha tilanne siellä kaupassa, ku siellä oli Lindtin suklaapalloja, niinku niitä maailman parhaimpia suklaa-asioita mitä on ja mitä ei saa Suomessa mistään. Yritän vastustaa kiusausta mahdollisimman pitkään.

Eilen pääsin sitte tekemään jo vähä jotaki. Lähettiin mun tuutorin kanssa heti aamusta Hannoveriin ettimään mulle Dirndliä, ja kyllähän me semmonen mulle löydettiinki, jess. Mä en tiiä kuinka normaalia on ostaa vieraassa maassa oleskellessaan ekana päivänä kyseisen maan "kansallis"puku. Mut onneks mä oon kuitenki muuten ihan normaali. Sit me vielä hetki pyörittiin Hannoverissa ja syötiin kuulemma maailman parasta jätskiä ja lähettiin takas Hildesheimiin. Käveltiin täällä keskustan läpi mun kotiin, niin mä sain vähä nähä Hildesheiminki keskustaa. Ylisöpö.

Näkymät meitsin parvekkeelta

Hildesheimin toria
Illalla näin sitte vielä Ainon (eli mun rakkaan ystävän, jos joku ei vaikka tienny) saksalaista serkkua Alexia. Alex on ihan hullunhauska tyyppi ja oli huippua nähä vihdoin ihmistä, jonka kanssa oot jutellu jo monta kuukautta. Se haki mut sen überhienolla avosporttibemarilla ja sit me kaahailtiin yhteen raflaan Hildesheimin laidalle. Se oli semmonen baijerilaistyylinen paikka, ja aivan valtavan kaunis, ja jossa ruoka (lue: olut) oli ihan valtavan hyvää.


Sain mun kämppikseltä eilen tommosen julisteen Saksasta, jotta voin merkkailla sinne, missä kaikkialla oon käyny sitte. Ja eilen ku selitin, mitä kaikkee haluan tehä tän vaihdon aikana, niin tajusin että hittovie, tässähän voi tulla kiire. Heti vaan tykittämään kalenteria sitte täyteen ku lukujärjestykset selviää! Ja täällä mun huoneessa oli tommonen kiva taulu, joka sopii mun ongelmien pakenemiseen paremmin ku hyvin :D

Tänään täällä on kaikki paikat kiinni, koska tänään juhlitaan Saksan yhdistymistä. Tage der deutschen Einheit. Sitä meki mennään Annin (mun kämppiksen) kanssa juhlimaan Hannoveriin, siellä on kuulemma isotki meiningit. Ja huomenna olis luvassa Oktoberfestit, jonne pääsen sitte laittamaan ton mun uuden dirndlin ;)

Bis bald!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti