torstai 23. lokakuuta 2014

Easy living

On pitäny vähä taukoa kirjottamisesta! Mutta on ollu nii jännittävää.

Viikonloppuna meillä oli Go Intercultural - International Campus - workshop. Mulla oli pienet ennakkoluulot, koska edessä oli 12 tuntia yliopistolla viikonloppuna, ja ajattelin, että tää tulee olemaan aivan hanurista. Olinpa onneks väärässä, ja oliki hauska viikonloppu ja saatto siinä sivussa jotain myös oppia. Hauskan tosta workshopista tais kyllä tehä se, että sitä veti opiskelijat, nii ei ollu turhan totinen meininki. Toine samanlainen sitte vielä joulukuussa eessä, ja noppia ropisee. Saatiinpa muuten aikaseks ehottaa yhelle tyypille, joka järkkää tämmösiä kansainvälisiä iltamia (KAB=KulturAustauschBar), että me voitas järkätä suomalainen ilta, ja semmone taitaa olla luvassa niin ikään joulukuussa!


Tällä viikolla on sitte saanu järkkäillä vähä lisää asioita, jännätä kursseilla, että mitä tuleman pitää ja vähä hapuilla sitä otetta arjesta. No, nyt mulla on saksalainen tili, pankkikortti ja nettipankkitunnukset sekä lukujärjestys ja kurssit reilassa. Mun tarvii nyt sit vaan olla kolmena päivänä yliopistolla. Maanantaisin mulla on saksaa, vähä pidemmästi (ts. 3h, hurjaa). Se opettaja vaikutti rennolta, ja mulla tulee siitä mieleen mun vanha teatteriohjaaja, nii oon vähä pähkinöissä. Lisäks se ehotti että voitas sitte joku kerta vähä järkätä ekskursiota esim. Wolfenbütteliin, josta kuuluisa kirjailija Lessing on kotosin. Samasta kaupungista löytyy myös Jägermeisterin tehdas, jossa voitas samalla myös piipahtaa. Täti tais tietää mistä naruista vetää, ku on kyse vaihtareista.

Keskiviikkosin mulla on pari vaihtarikurssia: Kulttuurienvälistä viestintää ja englannin keskustelukurssi. Jälkimmäisessä on myös iha huipputyyppi se opettaja, semmone sopivasti hullu muusikko. Torstait onki sitte keskittymiskyvyn äärirajoille viemistä, kun ekana on filosofian kurssi saksaks, josta pitää pitää luentopäiväkirjaa. Tänään kyllä tuli aika fiksu ja kaikkivoipa fiilis ku jopa ymmärsin mistä siellä puhuttiin ja mitä tapahtuu. Sen jälkeen mulla on vielä yks kurssi englanniks "language and gender". Sen kans vähä jännitti, koska periaattees sen luennoitsijan ei ois tarvinnu ottaa mua sille kurssille, mutta onneks se oli hyvä tyyppi ja otti mut sinne silti. Vaikka oliki hieman omalaatunen persoona. Mut sen kurssin aiheet oli kyllä nii mielenkiintosia, että olisin tunkenu itteni sinne vaikka väkisin. Siistiä olla pitkästä aikaa näin innoissaan opiskelusta!


Elikkä mulla nyt on sitte tiistait ja perjantait vapaat. Jeee. Aikas huikeeta on vielä se, että vaan tosta maanantain saksan kurssista on tentti. Muissa on vaa palautettavia esseitä yms. Kelpaa paremmin ku hyvin. Ainaki vähä varmempaa, että pääsee kaikki kurssit kans läpi. Kuha muistas vaan alottaa aina kaiken sit ajoissa. 

Vähän skarppasin tässä urheilunki suhteen ja menin parille yliopiston tarjoomalle liikuntatunnille. Maanantaina sulkapalloa ja tiistaina zumbaa. Siihe päälle vielä parit juoksulenkit, nii voi hyvällä omallatunnolla syödä vähä euron jätskipalloja ja juoda olutta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti