torstai 28. elokuuta 2014

Greased lightning

Kaikki, mikä koskee tätä vaihtoa, tuntuu sujuvan ku rasvattu. Mä kuvittelin, että tää vaihtoon lähtö ois jotenki tosi paljo hankalempaa. Toki tää mun vaihtokohde on tehny tän homman aika naurettavan helpoks. Hakupapereissa kysyttiin mm. että tarviinko kämppää. Nojoo, tarvin. Ja nehän sitte semmosen mulle järjesti. Vähän jännitti, että mikä rotanloukko sieltä napsahtaa, mutta gott sei danke, jännitin ihan turhaan.

Tää mun tuleva kämppä vaikutti about lottovoitolta, varsinki ku olin varautunu kolkkoon soluun, jossa saan jakaa keittiön 15 muun vaihtarin, vessan 3 kiinalaisen ja huoneen yhden ranskalaisen kanssa. Vaan noup. Jaan kaksion yhden saksalaisen tytön kanssa. Käsitykseni mukaan kyseessä ei oo edes mikään opiskelija-asuntola, vaan ihan oikea talo. Meen siihen asumaan yhen toisen saksalaisen tytön tilalle, joka on ite ens lukukauden Espanjassa vaihdossa. Ja mikä parasta, se on jättäny lakanoita, pyyhkeitä ja kaikkea tämmöstä olennaista sinne, ja samoin kämppikseltä on samat setit lainattavissa, eli mun ei tarvi nyt oikeestaan sitte ottaa mitään muuta mukaani, ku ne kaikki mun sukat ja alkkarit.

Sen lisäks, että tässä mun kämpässä on asiat tosi hyvin, niin se on vielä kaiken lisäks tosi kodikkaan näkönen. Mulla on tosi tilavan näkönen huone, levee sänky ja OMA parveke.

vasemmalla kyökki ja oikeella mun huone

Oon myös aika onnellinen, että siellä on pesukone, koska jossain pesutuvassa ravaaminenhan söis valtavasti tehokasta peliaikaa. Ainut mistä oon vähä huolissani, on se, että en nähny missään kuvissa mikroa. Se tarkottaa sitä, että mun pitää opetella keittämään puurot kattilassa niin, ettei se pala pohjaan joka kerta. Tosi paha tilanne mun mielestä.

Ja jotta tää mun hehkutus menis aivan överiks, niin tuolta ei oo myöskään pitkä matka mihinkään. Kampuksille pääsee bussilla 5 ja 10 minuutissa ja keskustaan talsii kuulemma noin 8 minuutissa. Ja senhän vetää kyllä vaikka tarpeen tullen nelivedolla.

Vielä tårta på tårta: tää lystihän ei suomalaisen näkövinkkelistä kustanna juuri mitään. Ensimmäistä kertaa mun opiskeluaikana mulle jää vuokranmaksun jälkeen kelan tuista jotain käteenki. Onneks mä oon niin valtavan hyvä rahan kans, että sillä pitkällä pennillä elää vaikka koko kuukauden. Not.


Täällä mun pilvilinnassa on tosi kiva olla, heippa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti